Monday, January 7, 2013

Victorian day dresses / Robes de jour Victorienne

(La version Française se trouve plus bas.)

For my birthday in 2011, Nancy-Raven gave me a couple of Truly Victorian patterns including this one, the 1845 German Day Dresses.

Pour mon anniversaire en 2011, Nancy-Raven m'a donné quelques patrons de Truly Victorian dont celui-ci, les robes de jour Allemandes de 1845.

Truly Victorian - 1845 German Day Dresses / Robes de jour Allemande de 1845 (TV454) 

In the pattern description (available online), it says the fit is "recommended for the larger German body frame". I am blond and broad shouldered, so I guess I fit the bill. 

I am considering making a dress from that pattern this year, and so I have gathered some pictures of similarly shaped dresses for inspiration.

Dans la description du patron, on indique que ce type de coupe convient au carrures plus large des Allemandes. Je suis blonde et j'ai de larges épaules, alors je suppose que je rentre dans cette catégorie.

Je considère me faire une robe à partir de ce patron cette année, et j'ai donc commencé à amasser des photos de robes de forme similaire pour m'inspirer.


Day dress, 1845-55, The Indiana State Museum / Robe de jour, 1845-55, The Indiana State Museum
 


 
Now what I cannot decide is whether to make it a summer dress in some printed Calico or pastel summer wool suiting, or in a thicker fabric, say a plaid, to wear it in the colder months. It would be fun to go walking about the Christmas market a year from now, wearing that dress with a bonnet and caplet, but I've also seen some lovely summery fabric on sale the other day that would be perfect for this project. Thoughts? Suggestions?

Maintenant il me reste à décider si je veux me faire une robe pour l'été, en Calico imprimé ou en lainage tropical pastel, ou en tissu plus épais, comme un plaid, pour la porter durant les mois plus froid. J'aimerais bien aller me promener au Marché de Noël dans une telle robe, avec une courte cape et un bonnet, mais j'ai aussi récemment vu de jolis tissus d'été en vente l'autre jour qui seraient parfait pour ce projet. Des idées? Des suggestions?

No comments:

Post a Comment